MARLEEN GUBLER

Switch is een multifunctional sustainable game. Het spel draait op zonne-energie, en energie

afkomstig van appels, bananen, tomaten, aardappels en nog veel meer..

 

Het spel vraagt je om alle lichten in de wereld aan te switchen. Kinderen leren hierdoor over

gelijkheid door het antwoorden van vragen op wereldproblemen en hoe wij als mensen, en in

dit geval kinderen, kunnen helpen deze op te lossen.

Switch geeft niet alleen informatie over deze bestaande problemen en oplossingen, maar

het spel is onderdeel van één van deze oplossingen. Kinderen leren niet alleen via informatie

kaartjes, de spelers leren aan de eerste hand over duurzaamheid door het gebruiken van een

duurzaam spel. Switch is een nieuwe en effectieve manier om bewustheid te creeeren.

Hier voor jullie zien jullie Switch 2.0, ik heb het spel iets behapbaarder gemaakt en meer productiegericht.

 

Deze versie zou als het ware zo de winkel in kunnen. Zoals jullie in dit prototype

zien zou de energie die gebruikt wordt om de lampjes te kunnen laten branden uit verschillende

duurzame bronnen, zoals in dit geval een tomaat, aardappel en een citroen. Ook kreeg ik

als feedback om te onderzoeken wat kinderen aanzet om te spelen. In mijn onderzoek kwam

ik tot de conclusie dat dit het onderzoeken en ontdekken van nieuwe dingen is. Daarom heb ik

dit in mijn nieuwe versie terug gebracht.

 

Het spel biedt een tactiele en memorabele ervaring. Het speelt in op de groei van kinderen

door het ontwikkelen van onderzoekende vaardigheden door het ontdekken van hun omgeving,

de wereld en duurzame energie. Het spel moedigt aan tot gesprekken.

 

SWITCH the game that can switch your way of thinking.

EERSTE VERSIE:

menu